Icon--npo Icon--EO Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--pinterestCircle Icon--facebook Icon--facebookCircle Icon--twitter Icon--snapchat Icon--instagram Icon--clip Icon--whatsapp Icon--pinterest Eva Logo
23 februari 2017 in Eva Prayer Course
Reageer

Creatieve gebedstips bij de Prayer Course - Aanbidding

God heeft ons uniek en creatief gemaakt. Daarom is het fijn om ook op een creatieve manier met gebed bezig te zijn. Bij elke aflevering van de Prayer Course beschrijven we een aantal ideeën, die kunnen helpen bij het ‘out of the box’ bidden. Deze keer rond het thema aanbidding.

Dus, niet handen samen, maar handen uit de mouwen! :-)

Moodboard - De Bijbel heeft veel verschillende benamingen voor God. ‘Elohim’ is de allereerste naam die in de Bijbel wordt gebruikt voor God. Al deze verschillende namen dienen als een wegenkaart om het karakter van God te kunnen ontdekken. Het is hoe Hij zijn aard en karakter aan ons openbaart. Een aantal voorbeelden van deze verschillende benamingen: God van rechtvaardigheid (Jesaja 30:18), God van vergeving (Nehemia 9:17), God van hoogten (Micha 6:6), God die dichtbij is (Jeremia 23:23), God van mijn kracht (Psalmen 43:2), God van mijn redding (Psalm 18:47, 25:5), Heilige God (Leviticus 19:2, Jozua 24:19), Levende God (Jeremia 10:10), God der goden (Deuteronomium 10:17). En waarschijnlijk ken je zo zelf ook wel een rijtje: Leeuw van Juda, heelmeester, Koning!

Al deze verschillende namen kunnen we gebruiken om God te aanbidden. Maak daarom een moodboard en schrijf/plak alles op waar jij aan denkt bij de verschillende namen van God. Daarmee bezig zijn is al een vorm van (aan)bidden.

Je kunt deze poster downloaden met de namen van God

Post-its - We gaan vaak zo op in het leven en vergeten stil te staan, momenten te nemen om God dankbaar te zijn en te aanbidden voor al het mooie dat Hij geeft.

Pak (minstens) 10 Post-Its en schrijf op waar jij dankbaar voor bent, of wat je zo mooi vindt aan God. Plak deze Post-Its door je hele huis. Op plekken waar jij tijd doorbrengt, maar ook op plekken waar je soms gewoon vlug langs loopt. Help jezelf om voor een mini-momentje dankbaar te zijn voor je zegeningen. 

Dicht bij Jezus - Regelmatig bidden we de lucht in en hopen dat ons gebed dan zwevend uiteindelijk de hemel bereikt. Maar misschien moeten we meer stil staan bij het feit dat Jezus in ons midden is. ‘Welk een vriend is onze Jezus’, zingen we. Een vriend blijft niet op afstand, maar is dichtbij. Zo mogen we ook bidden. Ga in een kring zitten, met iemand anders, of meerdere anderen. En houd een 'popcorn' gesprek met Jezus. Praat tegen Hem alsof hij bij jullie in de ruimte is, zoals je ook tegen een vriend zou praten die naast je zit. Spreek je kort uit. Geef ook ruimte voor stilte, zodat je kunt luisteren naar wat Jezus zelf tot je wil zeggen. 

Doe je al mee met de Eva Prayer Course? Je kunt je aanmelden op deze pagina!

Reacties