Icon--npo Icon--EO Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--pinterestCircle Icon--facebook Icon--facebookCircle Icon--twitter Icon--snapchat Icon--instagram Icon--clip Icon--whatsapp Icon--pinterest Eva Logo
17 december 2016 in Bidden

Bijbel | Houd je eigen vorm van stille tijd

Iedereen heeft een eigen manier van ‘stille’ tijd met onze Vader. De manier waarop je stille tijd houdt is een persoonlijke keuze, maar belangrijk is stille tijd wel!

Iemand in de kerk zei: "Stille tijd, daar doe ik niet aan. Dat is zo’n verplichting onder christenen. Ik ga me alleen maar schuldig voelen, ik probeer het ook niet meer." Bij stille tijd kun je het gevoel hebben dat je je aan een bepaalde vorm moet houden. Als je daarvan afwijkt, ben je geen goed christen. Maar als je het zo beleeft, staat de vorm de inhoud in de weg.

Persoonlijk contact met God is belangrijk voor ons geloofsleven, en het is voor elke christen een uitdaging om daar een manier voor te vinden die bij jou als persoon past. Stop met vergelijken met anderen, en vind je eigen weg daarin. Misschien ontmoet je God als je wandelt of praat je met Hem onder het koken. Of luister je met overgave naar aanbiddingsmuziek. Hoe beter je weet welke manier bij je past, hoe makkelijker het wordt om van de omgang met God een natuurlijk onderdeel van je dagelijks leven te maken.

We worden heel persoonlijk uitgenodigd om thuis te komen bij de Vader. Onze ziel wordt gevoed als we ons richten op Zijn aanwezigheid. We mogen alle dingen met Hem delen. Waar we blij mee zijn, waarover we ons zorgen maken, waar we over twijfelen en waar we boos en verdrietig van worden. Het bijzondere is: onze Vader komt met Zijn Geest als we Hem deze dingen vertellen. Er vindt een goddelijke uitwisseling plaats. Hij neemt onze last over en geeft er vrede, rust of blijheid voor terug. Als je die ervaring niet hebt, moedig ik je aan: probeer het uit!

Agnes Huizenga

 

Lezen

Psalm 62:1-9: "Zoek rust, mijn ziel, bij God alleen. Van Hem blijf ik alles verwachten." (vers 6)

Gebed

Heer, dank voor wie U bent. Laat uw goedheid en trouw me steeds opnieuw in uw nabijheid brengen.

Dit artikel is eerder verschenen in Eva Magazine en is met toestemming van Agnes Huizenga overgeplaatst op deze website.