Icon--npo Icon--EO Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--pinterestCircle Icon--facebook Icon--facebookCircle Icon--twitter Icon--snapchat Icon--instagram Icon--clip Icon--whatsapp Icon--pinterest Eva Logo
3 februari 2017 in Geloof

Bidden met Eva en de Prayer Course

Bidden is ontzettend belangrijk, maar wat vinden we het vaak lastig om te doen! Het komende jaar hopen we als Eva-team met jullie een verdiepingsslag te maken en echt te groeien in gebed door samen de Prayer Course van Alpha te doen.

Want er is goed nieuws! Als jij bidden lastig vindt, maar je wilt het wel graag leren, dan verkeer je in goed gezelschap. De discipelen stelden Jezus op een dag de vraag die de kern van de zaak raakte: “Heer, leer ons bidden!” Blijkbaar hadden zij het ook nodig om dat te leren. Voor velen van ons zal dat herkenbaar zijn. Terwijl gebed dé weg is om onze relatie met God te verdiepen.

Als antwoord op de vraag gaf Jezus hen het Onze Vader. Het gebed dat nog altijd door ruim een derde van de wereldbevolking regelmatig gebeden wordt. Het Onze Vader vormt de ruggengraat van de Prayer Course.

Doen

Verzamel een groepje vrouwen die ook graag meer willen leren over bidden en ga aan de slag!
Aan de hand van het Onze Vader diepen we de belangrijkste thema’s rond gebed grondig uit: aanbidding (doel in gebed), vragen (kracht in gebed), voorbede (standvastigheid in gebed), omgaan met teleurstellingen (volharding in gebed), leren luisteren (perspectief in gebed) en geestelijke strijd (samenwerking in gebed).

Elk thema begint met het gezamenlijk bekijken van een video. Vervolgens is er materiaal beschikbaar waarmee je met elkaar in gesprek kunt gaan. Maar er is nog veel meer!

Meer weten en je aanmelden? Dat kan via Eva Prayer Course.

 

 

 

Bekijk het promofilmpje van de Prayer Course

Prayer Course

Prayer Course