Icon--npo Icon--EO Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--pinterestCircle Icon--facebook Icon--facebookCircle Icon--twitter Icon--snapchat Icon--instagram Icon--clip Icon--whatsapp Icon--pinterest Eva Logo
15 maart 2018 in Gezondheid

Meer energie met Carin: huis-, tuin- en keukenfitness

De sportschool? Nergens voor nodig, vindt 'onze' vitaliteitscoach Carin. Bewegen doe je gewoon thuis.

We leven in een maatschappij die maakt dat we minder bewegen dan goed voor ons is. “We moeten meer bewegen!”. Roept men dan ook. En ‘sporten’ wordt gezien als de oplossing. Maar ja. Da’s wéér een puntje op je to do list.

Wat dan? Ik stel voor: terug naar de basis! Goed en genoeg bewegen. Gewoon in je dágelijks leven!  Mijn gouden tip voor deze week is dan ook: Loop. Fiets en pak de trap. Daar waar het kan. Onderbreek lang zitten of staan met even bewegen.

Aan de slag!

En als je beweegt (staat, zit, bukt, tilt). Doe dat dan goed. Met een ‘vitale houding’: 

Als volgt: Maak jezelf lang. Kin in. Breng je hoofd, schouders, heupen op 1 lijn. Controleer dit met stok: Je achterhoofd, bovenrug en billen maken contact.

Als je tilt en bukt, doe dit vanuit je knieën en heupen. Niet je onderrug. Houd je rug dus ‘neutraal’.

Je kunt het overal toepassen. Als je staat te wachten. Je boodschappen sjouwt. Je kind de trap op draagt. Een kratje tilt. Of je huis kuist. Huis, tuin & keukenfitness dus.

Nog meer lezen over Carin en vitaliteit? Klik hier